روی خط خبر

موضوع: سلامت، تغذیه، تناسب اندام منبع: نصف جهان
امتیاز: 5 5

مطلب با عنوان بستنی، خوشمزهِ پرکالری از وب سایت نصف جهان nesfejahan با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است.

بستنی، خوشمزهِ پرکالری

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می گوید به ازای یک لیوان کوچک بستنی باید یک تا یک و نیم ساعت پیاده روی کنید.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می گوید به ازای یک لیوان کوچک بستنی باید یک تا یک و نیم ساعت پیاده روی کنید. رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می گوید به ازای یک لیوان کوچک بستنی باید یک تا یک و نیم ساعت پیاده روی کنید.محمد حسن انتظاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بستنی ماده غذایی مضری نیست، اظهار کرد: متاسفانه برای اینکه بستنی خوشمزه تر شود شکر بیشتری به آن اضافه می کنند. همچنین عده ای که قصد دارند بستنی پر چرب تر شود از روغن پالم استفاده می کنند و کمی رنگ و طعم دهنده به آن اضافه می کنند.وی با بیان اینکه به صورت کلی به دلیل اینکه اساس بستنی از شیر تولید می شود، ماده غذایی خوبی است و اگر مردم می خواهند بستنی مصرف کنند بیشتر از بستنی های ساده ای که درآن چربی و رنگ کمتری دارد استفاده کنند، اضافه کرد: متاسفانه مردم چندان تمایلی به خوردن بستنی های ساده ندارند در این صورت بیشتر از بستنی هایی با طعم های کاکائویی، هلی و یا وانیلی استفاده کنند و کمتر به دنبال مصرف بستنی هایی مانند مگنوم و سنتی باشند.این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه زیاده روی در مصرف بستنی به دلیل قند و چربی بالایی که دارد می تواند افراد را در معرض چاقی و یا رنگ های آن در معرض حساسیت قرار دهد، خاطرنشان کرد: بهترین نوع بستنی، بستنی های ساده است که توصیه می شود هفته ای دو الی سه بار مصرف شود.انتظاری ادامه داد: بستنی در افرادی که چاق هستند و یا فشار خون آنها بالا است و هم چنین افرادی که دیابت دارند باید با احتیاط مصرف شود. زیرا در تمام بستنی ها از شکر استفاده می شود و به دلیل اینکه بستنی خوشمزه تر از شیر و ماست است، مردم تمایل بیشتری به بستنی به عنوان لبنیات دارند.وی با بیان اینکه اضافه کردن شکر و طعم دهنده برای این افراد مفید نیست، اما افراد عادی می توانند هفته ای دو الی سه بار از لیوان بستنی های کوچک و نه سنتی های بزرگ استفاده کنند، اضافه کرد: قسمت اعظمی از رنگ هایی که به عنوان رنگ میوه از آن استفاده می شود در واقع خود میوه نیستند و در برخی ها ممکن است حساسیت ایجاد کند و می تواند در افرادی که مبتلا به کبد چرب یا بیماری کلیوی هستند مشکل حادتری ایجاد کند.انتظاری ادامه داد: اگر قرار باشد انتخاب بین شیر، ماست و بستنی باشد مسلما شیر و ماست انتخاب بهتراست، اما اگر قرار باشد انتخاب میان چیپس، پفک و شکلات ها باشند، بستنی از آنها بهتر است و به صورت کلی یک ماده ای است که نه می توانیم بگوییم خوب است و هر روز و هر دفعه مصرف کنیم و نه آنقدر بد که مانند چیپس و پفک اصلا مصرف نکنیم و هفته ای دو یا سه بار خوب است.این متخصص تغذیه با بیان اینکه مردم در مصرف بستنی میانه روی را برای خود و کودکانشان رعایت کنند و بستنی هایی که دارای پوشش های غلیظ رنگی اند را کمتر مصرف کنند، گفت: برای سوزاندن کالری یک لیوان کوچک بستنی باید یک تا یک و نیم ساعت پیاده روی کنیم.

مطلب با عنوان بستنی، خوشمزهِ پرکالری از وب سایت نصف جهان nesfejahan با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است و آپین در قبال محتوای اخبار هیچ مسئولیتی ندارد.

مطلب با عنوان بستنی، خوشمزهِ پرکالری از وب سایت نصف جهان با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به نصف جهان nesfejahan مراجعه نمائید.

اخبار گوناگون