روی خط خبر

موضوع: کارآفرینی و استارت آپ منبع: کلیک
امتیاز: 5 5

مطلب با عنوان سیگنال های مثبت رشدمان برای سرمایه گذار جذاب بود از وب سایت کلیک click با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است.

سیگنال های مثبت رشدمان برای سرمایه گذار جذاب بود

رسانه کلیک –  ایسمینار از آن دسته استارتاپ هایی است که آهسته آهسته قدم برداشته اما امروز در جایگاه خوبی قرار دارد. تیم ایسمیتار ترکیبی از اجزای یک خانواده دوست داشتنی با چند تن از کارمندانی است که با جان و دل کار می کنند و نگاهی که به آینده دارند؛ نگاهی رو به رشد […]

نوشته سیگنال های مثبت رشدمان برای سرمایه گذار جذاب بود اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – ایسمینار از آن دسته استارتاپ هایی است که آهسته آهسته قدم برداشته اما امروز در جایگاه خوبی قرار دارد.تیم ایسمیتار ترکیبی از اجزای یک خانواده دوست داشتنی با چند تن از کارمندانی است که با جان و دل کار می کنند و نگاهی که به آینده دارند؛ نگاهی رو به رشد و حتی تسخیر بازار کشورهای اطراف است. چندی پیش خبری مبنی بر سرمایه گذاری شرکت آی کن (پیدایش) بر ایسمینار منتشر شد. در این راستا سراغ مانوآ اوهانجانیانس یکی از بنیان گذاران ایسمینار رفتیم و از او خواستیم از تجربه مسیری که برای جذب سرمایه گذار طی کردند، برایمان بگویند. در ادامه تجربیات طی مسیر ایسمینار را با هم مرور می کنیم.حال ایسمینارصحبت هایمان را با مانویل با یک سوال کوتاه شروع می کنم: حال ایسمنار چطور است؟ اوهانجانیانس در پاسخ می گوید:«حال ایسمینار نسبت به سال پیش خیلی خوب است. این را آمار و عدد و رقم ها به ما ثابت می کند. می توانم به جرات بگویم حال و روز این روزهای ایسمینار حتی قابل مقایسه با یکسال پیش نیست و این را مدیون تیم ارزشمند ایسمیناریم که در تمام این مدت با تمام وجود تلاش کردند؛ یکسال را به صورت متمرکز فعالیت کرده و ایسمیتار را به ثمر نشاندند.»کدام مزیت ایسمینار برای سرمایه گذار جذاب بود؟اوهانجانیانس در رابطه با مسیر رو به رشد و درنهایت جذب سرمایه ایسمینار اینگونه توضیح می دهد:«ابتدای 97 بود که پیوتی در بیزینس مدلمان ایجاد کردیم و تبدیل شدیم به پلتفرمی که بقیه می توانستند در آن وبینار برگزار کنند. شش ماه اول تست کردیم و در 6 ماه دوم پلتفرم ایجاد کردیم. در این میان مرحله تناسب بین مشتری و مسیله را رد کردیم و رسیدیم به محصولی که قابل قبول باشد.در این مدت با سرمایه گذارها و صندوق های سرمایه گذاری زیادی پای میز گفتگو نشستیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم نه جذابیتی که باید را برای سرمایه گذار داریم و نه حتی آمادگی پذیرشش را. سرمایه گذارها درکی از واقعیت بازار آنلاینی که در پس ایسمینار موج می زد، نداشتند. در نتیجه تصمیم گرفتیم ناامید نشده و با تمرکز بیشتر بر کار نگاهمان را به آینده بدوزیم. به مسیرمان ایمان داشتیم و تمام تلاشمان را به کار بستیم. تلاش خودمان و ایده مان را باور داشتیم و با رشد طبیعی و سیگنال هایی که از این رشد به اطراف ساطع می کردیم، روزهای خوبی را پشت سر می گذاشتیم. این سیگنال ها از جنس موفقیت بودند و گزارش کمپین هایی که منتشر می کردیم مزید بر علت شد و در نهایت زمستان 97 بود که چندین پیشنهاد سرمایه گذاری به سویمان روانه شد. نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از این پیشنهادها از سمت صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر نبود! بیزینس انجل ها و کسب و کارهای آنلاین بودند که در این مورد دست روی ما گذاشتند.بیزینس انجل ها بازار ما و همچنین رشد بین المللی که ایسمینار می توانست ایجاد کند را درک کرده بودند و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند بود. شاید رسیدن به مرحله ای که تراکنش مالی و فروش داشتیم و می توانستیم از پس کاور کردن هزینه هایمان بر بیاییم و رشد نمایی در فصول مختلف و رشدهای بالای 200 درصد مزید بر علت شد و سرمایه گذار را متقاعد کرد که این تیم مسایل و مشکلات را پشت سر گذاشته و آماده ورود به جامعه و پرش رو به رشد است.اسکی لبل بودن بیزینس پلن ما؛ پلتفرم شدن در 6 ماه اول 97 و بالا آوردن ام وب پی در 6 ماه دوم سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری روی ایسمینار مجاب کرد. البته بالا بودن میزان شاخص های رشد ما و حتی رسیدن به درآمدزایی و صد البته بازار بین المللی که برای ایسمینار مهیا بود را نباید فاکتور گرفت.»اوهانجانیانس در ادامه تاکید می کند:«سرمایه گذار خصوصی یعنی شرکتی خصوصی که شرکت داری، ادبیات و حوزه تکنولوژی و نرم افزار را می فهمد و بازار بین المللی را مورد توجه قرار می دهد. سرمایه گذار ما تمام این موارد را دارا بود و با توجه به توانایی های ایسمینار قراردادی بینمان منعقد شد. فروردین ماه پرداخت اول را دریافت کردیم و در حال حاضر به اهداف ماهانه و فصلی که در منظر داریم رسیده و از این بابت بسیار خرسندیم.» تلاش برای ورود به بازاری غیر از ایران اوهانجانیانس در توضیح برنامه های ایسمینار می گوید:«در وهله اول قرار است نسخه اول محصول نهایی ما در اول فصل تابستان عرضه شود. محصولی که تمام آن چیزی که شامل تمام چیزی است که در یک سال و نیم اخیر تجربه کردیم. ضمن اینکه تلاش می کنیم پلتفرمی کاملا تخصصی برای وبینار و رویدادهای آنلاین باشیم. در وهله دوم تلاش خواهیم کرد وارد بازاری غیر از ایران شویم که جزییات و کم و کیف این ماجرا را در آینده در اختیار شما و مخاطبانتان قرار خواهیم داد.»در ایسمینار چه در انتطارتان است؟قرار است در ایسمیتار چه اتفاقات جدیدی در انتظار مخاطبانتان باشد؟ چه برنامه های ویژه ای برای ایسمیناری ها تدارک دیده اید؟ اوهانجانیانس پاسخ می دهد:«مخاطبان ما دو طیف هستند: یوزرهایی که در دوره ها شرکت می کنند و دوم مشتریان عمومی برگزار کننده. مشتریان ما منتظر یک ایسمینار جدید با کلیه امکانات و اتفاقات جذاب باشند. برنامه ویژه ای برای ارتباط با مشتری و حفظ ارتباط با مشتری داریم و کیفیت را به مراتب بالاتر خواهیم برد تا بهترین تجربه را از استفاده و کار با سمینار داشته و بهترین و بروزترین آموزش ها را با ما تجربه کنند.»توصیه هایی از جنس ایسمیناری!اوهانجانیانس در انتهای صحبت های خود توصیه های ارزشمندی برای استارتاپ هایی که در اول راه هستند، دارد و با سه توصیه؛ نسخه کامل و به درد بخوری برایشان می پیچد:«یکی از توصیه های من برای استارتاپ هایی که در مراحل اولیه رشد هستند، این است که برای یاد گرفتن و به دست آوردن تجربه حتما سراغ سرمایه گذارها بروند. این نکته علاوه بر اینکه نوع مذاکره با سرمایه گذار را به آنها یاد خواهد داد، باعث خواهد شد نکاتی را به آن توجه ندارند و ایراداتشان را از زبان متخصصان بشنوند. در این بازه زمانی به این نگاه مهم پی خواهند برد که کل مسیرشان اشتباه است و یا هنوز زمان جذب سرمایه شان فرا نرسیده است. اگر مسیرشان اشتیاه بود و یک جای کارشان می لنگید، پیوت (Pivot) کنند. در غیر این صورت سرسختانه پیش رفته و ایمان داشته باشند و با ارسال سیگنال مثبت راهشان را ادامه دهند. در این صورت خود سرمایه گذار به سراغشان خواهد آمد.توصیه دوم من بر می گردد به بیزنس مدل هایی که می تواند برای سرمایه گذار جذاب باشند. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، به نظرم استارتاپ ها باید در پی ایده هایی باشند که درآمدهای دلاری کسب کرده و در مقابل ریالی خرج کنند.در نهایت توصیه آخر من بر می گردد به نیازشناسی. متاسفانه زمانی ایده ای موفق می شود، همه به سمت مدل های تکراری همان ایده جذب می شوند. در حالی که باید ضمن نیازسنجی به بررسی بازارهای مختلف ایده بپردازند. به نظرم همه استارتاپ ها باید تعریف درست استارتاپ که اساسا به عنوان بیزینس مدل تکرار پذیر، پایدار و مقیاس پذیز هست را جدی بگیرید تا به تسریع رشدتان کمک کند.به دنبال تست های مختلف باشند؛ مطمئن باشند عمل به تمام این نکات به بهتر شدن و جذابیت استارتاپشان کمک خواهد کرد و در ادامه توجه سرمایه گذارهای احتمالی را به سویشان جلب خواهد کرد.»تگ ها:ایسمیناروبینار

برچسب ها:

مطلب با عنوان سیگنال های مثبت رشدمان برای سرمایه گذار جذاب بود از وب سایت کلیک click با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است و آپین در قبال محتوای اخبار هیچ مسئولیتی ندارد.

مطلب با عنوان سیگنال های مثبت رشدمان برای سرمایه گذار جذاب بود از وب سایت کلیک با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به کلیک click مراجعه نمائید.

اخبار گوناگون